Infotainment

Berhabisan Tapi Produk Skincare Tak Berkesan? Apa Nak Buat?

Berhabisan Tapi Produk Skincare Tak Berkesan? Apa Nak Buat?
Berhabisan Tapi Produk Skincare Tak Berkesan? Apa Nak Buat? 1

Organ terbesar kita, kulit selalu diabaikan walaupun cukup penting. Bayangkan apabila lapisan perlindungan kulit rosak, pakai bermacam-macam skincare yang mahal dengan bahan terbaik pun, pastinya tidak berkesan. 

Lapisan perlindungan kulit yang rosak ini juga menyukarkan untuk membaiki masalah kulit lain seperti penuaan, kulit sensitif, kemerahan dan sebagainya.

Apa sebenarnya lapisan perlindungan kulit/skin barrier?

Lapisan perlindungan kulit adalah lapisan paling luar sel kulit dan lipid matrix terdiri dari nutrien penting seperti ceramides, kolesterol dan asid lemak.

Lapisan perlindungan kulit ini mempunyai 2 fungsi utama iaitu menyimpan bahan baik dan menyingkirkan anasir buruk. Lapisan ini melindungi bahagian dalam badan dari toksin dan radiasi ultraungu dari matahari. Selain itu, kelembapan badan juga dikekalkan dengan mengelakkan kehilangan air.

Tanda-tanda lapisan perlindungan kulit rosak

Kenapa agaknya lapisan penting kulit ni boleh rosak? Ada beberapa faktor tau. Antaranya adalah penuaan, perubahan hormon, gaya hidup dan juga pencemaran kawasan sekeliling.

Kalau korang ada beberapa tanda ini, korang dah mula kena buat sesuatu untuk mengelak keadaan lapisan perlindungan kulit makin rosak. Tanda-tandanya adalah seperti berasa sensasi kulit seakan dicucuk-cucuk (stinging), kulit cenderung berjerawat, kemerah-merahan, tompok kering dan kegatalan.

So, macam mana nak rawat untuk pulihkan? Jangan risau, belum terlambat untuk mendapatkan kulit sihat seperti biasa.

Untuk memulihkan kulit kembali normal, asas yang kukuh adalah wajib. Rutin penjagaan kulit harian seperti mencuci, melembap dan melindungi memang tak boleh miss setiap hari.

Penting untuk korang menguatkan lapisan perlindungan kulit, mengaktifkan semula dan menyeimbangkan microbiome yang melindungi dari kuman. Macam mana nak dapatkan semua ni?

Biomecera Advanced Booster Serum

Memperkenalkan Biomecera Advanced Booster Serum dari Y.O.U Beauty dengan teknologi Biomecera™. Booster serum ini mempunyai banyak bahan bermanfaat untuk membaiki lapisan perlindungan kulit seperti Ceramides, Probiotics dan Tulsi untuk membantu menyeimbangkan microbiome dan meremajakan kulit. Hasilnya, kulit lebih terhidrat, lembut dan berseri. Siapa tak nak kan?

Teknologi & bahan utama

Biomecera Advanced Booster Serum testimony

Booster serum ini menggunakan teknologi pengaktifan bioteknikal SK-INFLUX®, Repair Complex CLR PF dan Tulsi untuk membantu kulit melindungi lapisan kelembapan, melawan radikal bebas dan meremajakan kulit. Teknologi ini ditambah dengan bahan utama menjadikan lapisan perlindungan kulit akan mengalami perubahan dalam 4 minggu.

SK-INFLUX®

SK-INFLUX® adalah formulasi pekat dari multi-lamellar sistem (membran) yang menyerupai struktur lapisan lipid pada lapisan paling luar kulit (stratum corneum). Bahan ini meningkatkan kelembapan kulit dan mengembalikan fungsi perlindungan kulit.

REPAIR COMPLEX CLR PF

Repair Complex CLR™ PF adalah bahan anti-penuaan bioteknologi yang didapati dari Lysate bersumberkan Bifidobacterium. Bahan ini melindungi kulit dari kerosakan UV dan menambahkan pemulihan untuk melawan penuaan kulit.

TULSI (HOLY BASIL)

Tulsi adalah sejenis herba yang membantu badan melawan stres. Herba ini kaya dengan bahan anti-oksidan dan anti-radang.

Macam mana nak guna?

Biomecera Advanced Booster Serum

Apabila terlalu banyak langkah dalam penjagaan kulit, mesti ada yang keliru, bila perlu masukkan rutin Biomecera Advanced Booster Serum kan? Jangan risau, senang je, hanya perlu gunakan booster serum ini pada langkah ketiga selepas pencuci dan toner. Boleh juga dicampur dengan serum dan esen Y.O.U Beauty yang lain untuk mendapatkan kesan dihajati bagi semua jenis kulit.

Biomecera Advanced Booster serum

Bayangkan segala teknologi terkini untuk mengembalikan lapisan perlindungan kulit ditambah pula dengan bahan-bahan bermanfaat, mesti ramai menyangka harganya cukup premium! Jangan risau guys, Biomecera Advanced Booster Serum didapati pada harga mampu milik RM65.90 di,  Lazada, Shopee dan Watsons berhampiran korang. Kalau korang beli sekarang, korang juga akan dapat quartz facial roller, PERCUMA! Apa tunggu lagi, jom dapatkan sekarang!


Berhabisan Tapi Produk Skincare Tak Berkesan? Apa Nak Buat? 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo

Back to list