Artikel Terkini

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King
Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 1

Siapa kat sini peminat sushi? Sebut sahaja pasal sushi, mesti ramai yang ingat makanan ni berasaskan ikan mentah semata-mata kan? Ini tidak dinafikan kerana seperti yang kita tahu Sushi ni berasal daripada negara Jepun dan masyarakat daripada matahari terbit itu gemar menikmati makanan laut dalam keadaan yang asli dan segar. 

Tapi apabila memasuki pasaran Malaysia, sushi mula disesuaikan citarasa masyarakat di negara ini dan anda pun dah boleh menikmati hidangan dengan makanan laut yang digoreng atau dimasak.

Salah satu, restoran sushi yang popular di negara ini ialah Sushi King, siapalah yang tak kenal restoran ni, antara restoran sushi berstatus Halal yang menyediakan hidangan sushi yang segar dan enak. 

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 2

Haa… Cakap tentang Sushi King, baru-baru ini Ohmedia berkesempatan ke outlet Sushi King di Pavilion Bukit Jalil bagi merasai keenakan hidangan terbaru mereka iaitu #LoveAtFirstKisu

Rasai Keenakan Ikan Kisu, Khas Dari Jepun

Kalau anda nak tahu, ikan kisu adalah ikan yang berasal dari Jepun dan terkenal  kerana sering dijadikan tangkapan komersial oleh para nelayan. Ikan kisu ini sukar untuk dijumpai di Malaysia kerana spesies ikan ini hanya bertelur pada bulan Jun hingga Oktober.

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 3

Paling menarik, ikan kisu ni merupakan ikan yang hanya mengandungi 1% lemak, berwarna putih jernih dan mempunyai rasa yang tersendiri. 

Haa, anda nak tau tak apa menu terbaru dari edisi #LoveAtFirstKisu ni? Meh kami kongsikan.

Apa yang pasti, menu terbaru dari Sushi King ni akan buat anda tambah berpinggan-pinggan!

Kisu Fry Don Buat Penggemar Ikan Rendah Lemak

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 4

Ada yang tengah diet ke tu? Nak makan nasi tapi tengah jaga jumlah kalori? Apa kata cuba Kisu Fry Don/Kisu Tenpura ni? Kisu Fry Don adalah hidangan nasi bersama ikan kisu, kacang panjang dan akar teratai yang telah digoreng rangup sehingga bertukar menjadi warna kuning keemasan. Bila anda gigit je, mesti bunyi ‘kriuk’, ‘kriuk’!

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 5

Menu ni sangat sesuai buat anda yang tengah nak diet tapi dalam masa yang sama tak perlu berlapar.. Hanya 660 kalori je! 

Set Salmon Dan Kisu Fry Melengkapi Hidangan Waktu Makan Tengahari

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 6

Nak menu yang lagi padu? Haa, anda boleh cuba set Salmon dan Kisu Fry dari Sushi King ni. Set ni dihidangkan bersama nasi, sup, sos tartar dan sos okonomi. Ditambah pula dengan kerangupan kacang panjang dan akar teratai yang digoreng. Rasa sensasi terbaru ni! 

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 7

Bayangkan ikan salmon dan ikan kisu digoreng sehingga rangup, ditambah pula dengan nasi dan sup. Pergh.. Memang sangat sesuai untuk hidangan  waktu lunch anda!

Kisu & Ebi Fry Bento  Hidangan Perfect buat Pencinta Seafood

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 8

Buat anda pencinta seafood, min suggest anda kena cuba bento Kisu & Ebi Fry ni. Dilengkapi dengan ikan kisu, ikan salmon dan udang tenpura yang digoreng hingga berwarna kuning keemasan. Ditambah dengan akar teratai dan edamame serta diserikan oleh sos tartar untuk melengkapkan hidangan anda yang perfect ni!

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 9

Edisi Sushi #LoveAtFirstKisu Diolah Mengikut Citarasa Rakyat Malaysia

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 10

Dah nama pun kedai sushi, mestilah  WAJIB ada menu sushi terbaru kan? Buat penggemar sushi, edisi #LoveAtFirstKisu kali ini diberi nafas baru dengan gabungan sushi yang digoreng, sesuai untuk dimakan pada setiap peringkat umur.

Tekstur Rangup Sushi Ikan Kisu Yang Menakjubkan

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 11

Pernah cuba sushi berasaskan ikan yang bergoreng? Kalau belum, jom cuba menu Kisu Fry Nigiri dan Spicy Kisu Fry Nigiri. Ikan kisu yang digoreng sehingga rangup, diserikan pula dengan sos pedas dan mayonis. Sangat sesuai buat mereka yang baru pertama kali nak mencuba rasa ikan kisu ni.

Masa mula-mula min tengok je sushi ni, terus terbayang kerangupan ikan kisu ni. Bila dah makan, MEMANG BETUL! Terasa kerangupannya, dipadankan pula dengan sos dan mayonis ternyata membangkitkan selera.

Gabungan Pedas Dan Berlemak Membangkitkan Rasa Udang

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 12

Buat peminat seafood, Min cadangkan untuk cuba ketiga-tiga sushi berasaskan udang ni iaitu Spicy Surimi Ebi Nigiri, Cheesy Tsubu Mayo Ebi Nigiri dan Spicy Ebi Fry Maki. Setiap satu daripada menu ini mempunyai rasa dan aroma yang berlainan. 

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 13

Bagi anda yang penggemar udang, menu Spicy Surimi Ebi Nigiri ni sesuai untuk anda. Gabungan udang, rasa mayonis yang berlemak dan sedikit taburan serbuk cili di atas sushi tu, terliur min!

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 14

Kalau anda jenis tak makan pedas langsung, anda kena cuba Cheesy Tsubu Mayo Ebi Nigiri. Dilengkapi dengan udang segar, rasa keju yang berlemak dan mayonis tsubukko tu memang confirm anda akan suka! 

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 15

Siapa kat sini penggemar makanan pedas macam min? Anda wajib cuba Spicy Ebi Fry Maki ni. Sushi ni dilengkapi dengan udang yang telah digoreng, timun, mayonis dan serbuk cili untuk rasa pedas yang min sendiri pun approved!

Nikmati Rasa Akar Teratai Bersama Sos Pedas Yang Mempesonakan

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 16

Eh akar teratai boleh makan ke? Haa, kalau anda nak tahu, akar teratai terkenal dengan tumbuhan yang penuh dengan khasiat. Selain dijadikan ubat-ubatan, akar teratai juga sesuai untuk dimakan. Kebanyakan negara Asia juga sering mengolah akar teratai ini mengikut makanan tempatan mereka. Pergh! Min baru tahu yang akar teratai pun boleh di makan rupanya!

Haa, hanya di Sushi King, anda boleh cuba menu akar teratai ataupun Piri-Piri Renkon. Menu ini mengolah akar teratai menjadi satu menu yang bergoreng dan disaluti dengan sos pedas. Menu ini juga sangat sesuai untuk dijadikan sebagai hidangan sampingan.

Nikmati Hidangan Fresh Hanya Di Sushi King

Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 17

Menu lain yang terdapat dalam edisi #LoveAtFirstKisu ini adalah Kisu Fry Set, Kisu Fry Don dan banyak lagi. Edisi terbaru dari Sushi King ini hanya dijual dari 4 Oktober sehingga 31 Disember 2022.

Klik SINI untuk ketahui lebih lanjut mengenai #LoveAtFirstKisu.

Tunggu apa lagi? Kunjungi outlet Sushi King berhampiran anda di seluruh Malaysia dan rasai pengalaman jatuh cinta pandang pertama dari setiap hidangan di Sushi King. Dapatkan sekarang! 


Jatuh Cinta Pandang Pertama Dengan Menu Terbaru Sushi King 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo

Back to list