Artikel Terkini

Puas Hati Lihat “Makeover” Bajet Dekor Dapur Rumah Sewa

Puas Hati Lihat “Makeover” Bajet Dekor Dapur Rumah Sewa
Puas Hati Lihat "Makeover" Bajet Dekor Dapur Rumah Sewa 1

Puas Hati Lihat “Makeover” Bajet Dekor Dapur Rumah Sewa. Banyak dah Impiana kongsikan hasil dekorasi rumah sewa oleh penyewa yang pandai menjaga rumah. Terbaru, Nun Niesa turut berkongsi renovasi yang dilakukan terhadap rumah sewaan nya. Yang paling menarik perhatian Impiana adalah makeover yang dilakukan di ruang dapur.

Bermula dari PKP kali ke-3 yang lalu. Masa tu, ada buat ubah suai rumah sikit untuk tambah siling. Asal rumah ni tak ada siling dan masa tu terfikirnak dekor saja-saja.

Tambah dah ada anak kecil, panas kalau tak ada siling. Oh! lupa nak bagi tahu, ni rumah sewa je. Saya request dekat tuan rumah untuk tambah siling.

Alhamdulillah, saya diberikan tuan rumah yang baik hati. Tuan rumah ok je untuk tambah siling dan tak mintak langsung kami tambah duit. Yang penting, tuan rumah nak kami jaga rumah macam rumah sendiri.

Baajet tak ada lah keluar banyak pun sebab semua hasil DIY sendiri. Barang pun banyak yang saya beli dekat Shopee. Jadi, nak tunggu barang sampai tu makan masa sikit. Jadi, perlu bersaabr je lah. Dalam masa sama, saya perlahan-lahan dekor rumah.

Lepas tu, tengok dekat group dekor ramai pulak yang hias dapur. Tapi, kebanyakkannya warna pink kan? saya terdetik nak buat warna lain dari lain. Makanya,saya teringat warna soft mint yang saya lihat di Instagram.

Baca juga: Makover Dapur Rumah Sewa, Nanti Nak Pindah Kabinet Boleh Cabut Balik

Untuk dekor ruang dapur, bajet saya tak ada lah banyak sangat. Semua dari shopee. Untuk cabinet dan meja dapur tu, kebetulan saya bekerja di kilang perabot sebagai pereka. Jadi, saya reka khas dapur kabinet ikut saiz dapur dan tempah terus di tempat kerja.

Tak mewah macam dapur orang lain. Tapi, nampak lah kemas dan selesa untuk saya selalu masuk dapur. Sebelum ni nampak bersepah. Nak-nak pula, dah ada anak kecil kena minimalis kan semua. Suami pun memahami dan banyak memberi sokongan untuk saya ubahsuai rumah ni. Secara tak langsung, saya dah jimat. Tak eprlu kelaur duit upah bayar tukang sebab suami saya yang banyak buat DIY je

Puas Hati Lihat "Makeover" Bajet Dekor Dapur Rumah Sewa 2

Puas Hati Lihat "Makeover" Bajet Dekor Dapur Rumah Sewa 4
241185102_2245411822265787_501330063710313770_n

Puas Hati Lihat "Makeover" Bajet Dekor Dapur Rumah Sewa 6

Puas Hati Lihat "Makeover" Bajet Dekor Dapur Rumah Sewa 8

Puas Hati Lihat "Makeover" Bajet Dekor Dapur Rumah Sewa 10

Puas Hati Lihat "Makeover" Bajet Dekor Dapur Rumah Sewa 12

Puas Hati Lihat "Makeover" Bajet Dekor Dapur Rumah Sewa 14

Puas Hati Lihat "Makeover" Bajet Dekor Dapur Rumah Sewa 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo

Back to list